kryszna, kriszna, hare, reinkarnacja, indie, festiwal, ISKCON, vaisnava, wschód, religia, sekta, joga, bóg, budda, jezus, duchowość, yoga, wegatarianizm, portal, taniec indyjski, kamasutra
    środa, 16 stycznia 2019 
    

Vedanta OnLine

Śrila Prabhupad

Bhagavad-gita

Caitanya Caritamrita

Doskonałe pytania doskonałe odpowiedzi

Gita-mahatmya

Kryszna

Mahabharata

Nauki Królowej Kunti

Nektar Instrukcji

Nektar Oddania

Poza narodzinami
i śmiercią


Prabhupad

Prawda i piękno

Reinkarnacja

Śri Iśopanisad

Śrimad Bhagavata Mahatmya

Śrimad Bhagavatam

Tulasi-mahatmya

W obliczu śmierci

W stronę
samopoznania


Wzniesienie się
do świadomości Kryszny


Złoty Avatar

Źródłem życia
jest życie



Sonda
Czym dla Ciebie jest Hare Kryszna?
Niebezpieczną sektą
Przejściową modą z Ameryki
Grupą nieszkodliwych dziwaków
Jedną z wielu religii
Autentyczną ścieżką prowadzącą do Boga
Nie mam zdania

Powered by PHP

Powered by MySQL


Sotiko - Internet dla Ciebie!


Znalazłeś błąd lub niedziałający link? Napisz do webmastera.
Bazar Vrinda.Net.pl


Kryszna - Źródło wiecznej przyjemności



Kryszna - Źródło wiecznej przyjemności  

Rozdział 37 – Akrura przybywa do Vrindavany

wstecz Indeks rozdziałów dalej

Części tego rozdziału:   1   2   3

Narada Muni nie wspomniał o zabiciu przez Krysznę Vyomasury, co oznacza, że został on zabity tego samego dnia co demon Keśi. Demon Keśi został zabity wczesnym rankiem, a potem chłopcy udali się z krowami na Wzgórze Govardhana, i to właśnie tam został zabity Vyomasura. Oba demony zostały zabite rano. Kamsa poprosił Akrurę, by ten pojawił się we Vrindavanie przed wieczorem. Po otrzymaniu instrukcji od Kamsy, Akrura już następnego ranka wyruszył do Vrindavany, używając jako środka lokomocji swojego powozu. Ponieważ sam Akrura był wielkim bhaktą Kryszny, podczas tej swojej podróży zaczął chwalić Pana. Bhaktowie zawsze pogrążeni są w myślach o Krysznie i Akrura bezustannie myślał o lotosowych oczach Pana Kryszny .

Zastanawiał się, jakież to pobożne czyny spełnił, że uzyskał teraz możliwość ujrzenia Pana Kryszny. Akrura uważał, że jeśli taka będzie wola Kryszny, to będzie mógł Go zobaczyć. Jadąc zobaczyć Pana, którego pragną ujrzeć najwięksi yogini, Akrura uważał siebie za najbardziej szczęśliwego człowieka. Pewien był, że tego dnia zostanie uwolniony od wszelkich następstw grzechów swojego przeszłego życia i jego życie w ludzkiej formie zostanie uwieńczone sukcesem. Akrura uważał również, że otrzymał wielką łaskę od Kamsy, który posłał go po Krysznę i Balaramę, w ten sposób umożliwiając mu ujrzenie Pana. Akrura myślał o tym, że wielu wielkich mędrców i świętych osób z przeszłości osiągnęło wyzwolenie z tego materialnego świata jedynie przez ujrzenie błyszczących paznokci lotosowych stóp Kryszny.

"Najwyższy Osobowy Bóg osobiście przyszedł teraz, tak jak zwykła ludzka istota, i jest to wielkim szczęściem, że będę mógł zobaczyć się z Nim twarzą w twarz", myślał Akrura. Drżał na samą myśl o ujrzeniu samych lotosowych stóp Kryszny, które wielbione są przez wielkich półbogów, takich jak Brahma, Narada i Pan Śiva, które przemierzają ziemię Vrindavany i które dotykają zabarwionych kunkumą piersi gopi. Myślał on, "Jakież to szczęście, że będę mógł zobaczyć Jego lotosowe stopy jeszcze tego dnia, i z pewnością też będę mógł ujrzeć piękną twarz Kryszny, której czoło i nos zdobi tilaka . Zobaczę również Jego uśmiech i Jego wijące się czarne włosy. Mogę być pewny tego, ponieważ widzę, że dzisiaj jelenie poruszają się po mojej prawej stronie. Dzisiaj będę mógł rzeczywiście ujrzeć piękno królestwa duchowego Visnuloki, ponieważ Kryszna jest najwyższym Visnu i przyszedł tutaj tylko ze Swojej dobrej woli. Jest On rezerwuarem wszelkiego piękna, którym napełnią się dzisiaj moje oczy."

Akrura nie miał żadnych wątpliwości co do tego, że Kryszna jest najwyższym Visnu. Pan Visnu rzuca spojrzenie na naturę materialną i w ten sposób dochodzi do stworzenia manifestacji kosmicznej. I chociaż Pan Visnu jest stworzycielem tego materialnego świata, jest On wolny, dzięki Swojej mocy, od wpływu energii materialnej. Swoją wewnętrzną mocą może On przenikać ciemności energii materialnej. Podobnie Kryszna, oryginalny Visnu, stworzył mieszkańców Vrindavany poprzez ekspansję Swojej wewnętrznej mocy. Również Brahma-samhita stwierdza, że parafernalia i siedziba Kryszny są ekspansjami Jego wewnętrznej mocy. Ta sama wewnętrzna moc została przejawiona na tej Ziemi jako Vrindavana, gdzie Kryszna oddaje się Swoim pełnym szczęścia rozrywkom ze Swoimi rodzicami i w towarzystwie Swoich przyjaciół, pasterzy i gopi. Z wypowiedzi Akrury jasno wynika, że skoro Kryszna jest transcendentalny do sił materialnej natury, również transcendentalni do nich są mieszkańcy Vrindavany, którzy zaangażowani są w miłosną służbę dla Pana.

Akrura rozważał również doniosłość transcendentalnych rozrywek Pana. Uważał on, że transcendentalne czyny, instrukcje, cechy i rozrywki Kryszny, wszystkie są dla dobra ogółu ludzkości. Poprzez dyskusje o transcendentalnej formie Pana, Jego cechach, rozrywkach i parafernaliach, ludzie mogą bezustannie pozostawać w świadomości Kryszny. Dzięki temu cały świat może żyć w prawdziwej pomyślności i spokojnie czynić postęp. Ale cywilizacja bez świadomości Kryszny podobna jest dekorowaniu martwego ciała. Martwe ciało może być wspaniale udekorowane, ale takie dekoracje przy braku świadomości są bezużyteczne. Ludzkie społeczeństwo bez świadomości Kryszny jest zatem bezużyteczne i martwe.

Akrura myślał, "Sam Najwyższy Osobowy Bóg, Kryszna, pojawił się teraz jako jeden z potomków dynastii Yadu. Zasady religii są prawem ustanowionym przez Niego. Osoby posłuszne tym prawom są półbogami, a ci, którzy się im sprzeciwiają, są demonami. Przyszedł On tutaj, aby chronić półbogów, którzy są bardzo posłuszni prawom Najwyższego Pana. Półbogowie i bhaktowie znajdują przyjemność w stosowaniu się do praw Kryszny, a Kryszna znajduje przyjemność w otaczaniu ich wszelkiego rodzaju ochroną. O czynach Kryszny, Jego ochronie dla bhaktów i zabijaniu demonów, jak stwierdza to Bhagavad-gita, zawsze dobrze jest słuchać i rozmawiać. Pełne chwał czyny Pana będą zawsze sławione przez bhaktów i półbogów, po wszystkie czasy.

"Kryszna, Najwyższy Osobowy Bóg, jest mistrzem duchowym wszystkich mistrzów duchowych. On jest wyzwolicielem wszystkich upadłych dusz i właścicielem trzech światów. Zobaczyć Go może każdy, gdy tylko jego oczy zostaną przesłonięte mgłą miłości do Niego. Dzisiaj będę mógł ujrzeć Najwyższego Osobowego Boga, który Swoim transcendentalnym pięknem zauroczył nigdy Go nie odstępującą boginię fortuny. Skoro tylko przybędę do Vrindavany, zejdę z tego powozu i padnę na twarz, aby ofiarować swoje wyrazy szacunku Najwyższemu Panu, mistrzowi materialnej natury i wszystkich żywych istot. Lotosowe stopy Kryszny zawsze wielbione są przez wielkich yoginów-mistyków, więc ja również będę czcił je i zostanę jednym z Jego przyjaciół. Tak jak ci pasterze Vrindavany. Kiedy skłonię się przed Kryszną w ten sposób, z pewnością położy On na mojej głowie Swoją nieustraszoną lotosową dłoń. Swoją rękę ofiarowuje On wszystkim uwarunkowanym duszom, które przyjmują schronienie Jego lotosowych stóp. Kryszna jest ostatecznym celem życia dla tych wszystkich ludzi, którzy obawiają się egzystencji materialnej, więc z pewnością da mi schronienie Swoich lotosowych stóp, kiedy Go zobaczę. Moim pragnieniem jest, by Jego lotosowa ręka dotknęła mojej głowy."


Części tego rozdziału:   1   2   3

wstecz Indeks rozdziałów dalej
 
  Redakcja     Współpraca     Kontakt     Newsletter     Statystyki  
| |   Ustaw jako stronę startową   |   Poleć nas znajomemu   |
 
 

Copyright 1999-2019 by Vrinda.Net.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt graficzny i wykonanie Dharani Design.

Vrinda.Net.pl
 
Strona startowa Vedanta OnLine Katalog stron WWW