kryszna, kriszna, hare, reinkarnacja, indie, festiwal, ISKCON, vaisnava, wschód, religia, sekta, joga, bóg, budda, jezus, duchowość, yoga, wegatarianizm, portal, taniec indyjski, kamasutra
    niedziela, 20 stycznia 2019 
    

Vedanta OnLine

Śrila Prabhupad

Bhagavad-gita

Caitanya Caritamrita

Doskonałe pytania doskonałe odpowiedzi

Gita-mahatmya

Kryszna

Mahabharata

Nauki Królowej Kunti

Nektar Instrukcji

Nektar Oddania

Poza narodzinami
i śmiercią


Prabhupad

Prawda i piękno

Reinkarnacja

Śri Iśopanisad

Śrimad Bhagavata Mahatmya

Śrimad Bhagavatam

Tulasi-mahatmya

W obliczu śmierci

W stronę
samopoznania


Wzniesienie się
do świadomości Kryszny


Złoty Avatar

Źródłem życia
jest życie



Sonda
Czym dla Ciebie jest Hare Kryszna?
Niebezpieczną sektą
Przejściową modą z Ameryki
Grupą nieszkodliwych dziwaków
Jedną z wielu religii
Autentyczną ścieżką prowadzącą do Boga
Nie mam zdania

Powered by PHP

Powered by MySQL


Sotiko - Internet dla Ciebie!


Znalazłeś błąd lub niedziałający link? Napisz do webmastera.
Bazar Vrinda.Net.pl


Prawda i piękno On-line



Kryszna - Źródło wiecznej przyjemności  

Rozdział 48 – Knowania i intrygi Dhritarastry

wstecz Indeks rozdziałów dalej

Części tego rozdziału:   1   2   3

Otrzymawszy takie polecenie od Najwyższego Osobowego Boga, Śri Kryszny, Akrura odwiedził Hastinapurę. Mówi się, że Hastinapura była położona w tym miejscu, gdzie teraz znajduje się New Delhi. Część New Delhi, która nadal znana jest jako Indraprastha, jest uważana przez ogół ludzi za starą stolicę Pandavów. Sama nazwa Hastinapura wskazuje na to, że było tam wiele hasti, czyli słoni. Ponieważ Pandavowie trzymali w swojej stolicy wiele słoni, dlatego była ona nazywana Hastinapura. Utrzymywanie słoni jest bardzo kosztownym zajęciem. Zatem królestwo musiało być bardzo bogate, aby mogło utrzymać wiele słoni, a Hastinapura była pełna słoni, koni, powozów i innych bogactw. To właśnie od razu spostrzegł Akrura, kiedy dotarł do Hastinapury. Królowie Hastinapury byli uważani za władców całego świata. Ich sława rozciągała się szeroko w całym królestwie, a ich rządy miały oparcie w dobrych radach uczonych braminów.

Po obejrzeniu bogactw Hastinapury, Akrura spotkał się z Królem Dhritarastrą. Zobaczył się również z dziadkiem Bhismą, który towarzyszył Królowi. Po spotkaniu z nimi poszedł zobaczyć się z Vidurą, a następnie siostrą Vidury, Kunti. Potem kolejno spotkał się z synem Somadatty, Królem Bahliki, Dronacaryą, Krpacaryą, Karną i Suyodhaną (Suyodhana jest innym imieniem Duryodhany). Zobaczył się również z pięcioma braćmi Pandavami i innymi przyjaciółmi i krewnymi mieszkającymi w tym mieście. Akrura był znany jako syn Gandi, więc każdy kogo spotkał, rad był go ugościć. Podczas jego wizyt zawsze ofiarowywano mu honorowe miejsce, a on pytał o powodzenie swoich krewnych i inne sprawy.

Fakt, że Akrura został wysłany przez Pana Krysznę do Hastinapury świadczy o tym, że był on bardzo biegły w sprawach dyplomacji. Dhritarastra bezprawnie zajmował tron po śmierci Króla Pandu, pomimo tego, że Pandu pozostawił synów. Akrura pozostał tam przez pewien czas, by zbadać całą sytuację. Wiedział bardzo dobrze, że kierowany złymi pobudkami Dhritarastra był bardzo przychylny swoim własnym synom. W rzeczywistości już uzurpował sobie prawo do całego królestwa, a teraz snuł plany w jaki sposób pozbyć się pięciu braci Pandavów. Akrura wiedział również, że wszyscy synowie Dhritarastry, na czele z Duryodhaną, prowadzili nieuczciwą politykę. Dhritarastra nie stosował się w swoich rządach do dobrych rad udzielanych mu przez Bhismę i Vidurę, ale kierował się złymi instrukcjami takich osób jak Karna, Śakuni, i inni. Akrura postanowił zostać w Hastinapurze przez kilka miesięcy, aby dokładnie przestudiować całą tamtejszą sytuację polityczną.

Stopniowo Akrura dowiedział się od Kunti i Vidury, że Dhritarastra był nietolerancyjny w stosunku do pięciu braci Pandavów i był o nich bardzo zazdrosny, z powodu ich nadzwyczajnego wyszkolenia w dyscyplinie militarnej i ich wielce rozwiniętej siły cielesnej. Postępowali oni jak prawdziwi bohaterscy rycerze, przejawiając wszystkie dobre cechy ksatriyów, i byli bardzo odpowiedzialnymi książętami, zawsze myślącymi o dobrobycie obywateli. Akrura dowiedział się również, że po konsultacji ze swoim złym synem i za jego radą, Dhritarastra usiłował nawet zabić Pandavów, poprzez podanie im trucizny.

Akrura był jednym z kuzynów Kunti i dlatego spotkawszy się z nim, Kunti zaczęła wypytywać o swoich krewnych ze strony ojca. Na wspomnienie o swoich rodzinnych stronach, zaczęła płakać. Zapytała Akrurę, czy jej ojciec, matka, bracia, siostry i inni przyjaciele pamiętają ją jeszcze. Szczególnie zaś wypytywała o Krysznę i Balaramę, swoich sławnych bratanków. Zapytała: "Czy Kryszna, który jest Najwyższym Osobowym Bogiem, i który jest bardzo kocha Swoich bhaktów, pamięta moich synów? Czy Balarama pamięta o nas?" Wewnątrz siebie, prawdę mówiąc, Kunti zawsze czuła się na dworze Dhritarastry tak, jak sarenka pośród tygrysów. Będąc wielbicielką Kryszny, zawsze myślała o Nim i oczekiwała, że pewnego dnia Kryszna przybędzie i wybawi ich z tej niebezpiecznej sytuacji. Zapytywała Akrurę, czy Kryszna obiecał przyjechać, aby poradzić pozbawionym ojca Pandavom w jaki sposób uwolnić się od intryganckiej polityki Dhritarastry i jego synów. Rozmawiając z Akrurą o wszystkich tych sprawach, poczuła się bardzo bezradna i zaczęła wołać: "Mój drogi Kryszno, który jesteś najwyższym mistykiem, Duszą Najwyższą tego wszechświata. Jesteś prawdziwym dobroczyńcą całego wszechświata. Mój drogi Govindo, jesteś teraz z dala ode mnie, jednak pragnę podporządkować się Twoim lotosowym stopom. Jestem teraz pogrążona w rozpaczy z powodu moich pięciu, pozbawionych ojca synów. W pełni rozumiem to, że poza Twoimi lotosowymi stopami nie ma żadnego innego schronienia ani bezpieczeństwa. Twoje lotosowe stopy mogą wyzwolić wszystkie znękane dusze, ponieważ Ty jesteś Najwyższym Osobowym Bogiem. Jedynie dzięki Twojemu miłosierdziu można zostać wyzwolonym z koła powtarzających się narodzin i śmierci. Mój drogi Kryszno, jesteś najwyższą czystością, Duszą Najwyższą i panem wszystkich yoginów. Cóż ja mogę powiedzieć? Mogę jedynie ofiarować Ci moje wyrazy szacunku. Przyjmij mnie jako w pełni oddaną Tobie wielbicielkę."

Chociaż Kryszna nie był przed nią obecny, Kunti ofiarowała Mu swoje modlitwy tak, jak gdyby stała przed Nim, twarzą w twarz. Możliwe jest to dla każdego, kto postępuje za przykładem Kunti. Kryszna nie musi być wszędzie obecny fizycznie. Jest On w rzeczywistości obecny wszędzie poprzez Swoją duchową moc i należy jedynie szczerze Mu się podporządkować. Kiedy Kunti z taką miłością ofiarowywała Krysznie swoje modlitwy, nie była w stanie zapanować nad sobą i rozpłakała się głośno przed Akrurą. Vidura był również tam obecny i obaj, tak Akrura jak i Vidura, przepełnili się współczuciem dla matki Pandavów. Zaczęli pocieszać ją, chwaląc jej synów, Yudhisthirę, Arjunę i Bhimę. Uspokoili ją, zapewniając, że jej synowie są niezwykle potężni, i że nie powinna niepokoić się o nich, ponieważ zrodzeni zostali z wielkich półbogów, Yamaraja, Indry i Vayu.


Części tego rozdziału:   1   2   3

wstecz Indeks rozdziałów dalej
 
  Redakcja     Współpraca     Kontakt     Newsletter     Statystyki  
| |   Ustaw jako stronę startową   |   Poleć nas znajomemu   |
 
 

Copyright 1999-2019 by Vrinda.Net.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt graficzny i wykonanie Dharani Design.

Vrinda.Net.pl
 
Strona startowa Vedanta OnLine Katalog stron WWW