kryszna, kriszna, hare, reinkarnacja, indie, festiwal, ISKCON, vaisnava, wschód, religia, sekta, joga, bóg, budda, jezus, duchowość, yoga, wegatarianizm, portal, taniec indyjski, kamasutra
    sobota, 25 maja 2019 
    

Vedanta OnLine

Śrila Prabhupad

Bhagavad-gita

Caitanya Caritamrita

Doskonałe pytania doskonałe odpowiedzi

Gita-mahatmya

Kryszna

Mahabharata

Nauki Królowej Kunti

Nektar Instrukcji

Nektar Oddania

Poza narodzinami
i śmiercią


Prabhupad

Prawda i piękno

Reinkarnacja

Śri Iśopanisad

Śrimad Bhagavata Mahatmya

Śrimad Bhagavatam

Tulasi-mahatmya

W obliczu śmierci

W stronę
samopoznania


Wzniesienie się
do świadomości Kryszny


Złoty Avatar

Źródłem życia
jest życie



Sonda
Czym dla Ciebie jest Hare Kryszna?
Niebezpieczną sektą
Przejściową modą z Ameryki
Grupą nieszkodliwych dziwaków
Jedną z wielu religii
Autentyczną ścieżką prowadzącą do Boga
Nie mam zdania

Powered by PHP

Powered by MySQL


Sotiko - Internet dla Ciebie!


Znalazłeś błąd lub niedziałający link? Napisz do webmastera.
Konto w domenie vrinda.net.pl


Bhagavad-gita On-line



Kryszna - Źródło wiecznej przyjemności  

Rozdział 60 – Drzewo genealogiczne rodziny Kryszny

wstecz Indeks rozdziałów dalej

Części tego rozdziału:   1   2

Kryszna miał 16 108 żon i każda z nich poczęła dziesięciu synów. Wszyscy dorównywali swemu ojcu pod względem siły, piękna, mądrości, sławy, bogactwa i wyrzeczenia. "Jaki ojciec, taki syn." Wszystkie żony Kryszny były księżniczkami. Każda z nich, widząc Krysznę zawsze obecnego w jej pałacu, myślała, że ma siedzącego pod pantoflem, bardzo do niej przywiązanego męża. Każda z nich była przekonana, że Kryszna jest bardzo posłusznym mężem, lecz tak naprawdę Krysznę nie pociągała żadna z nich. Każda myślała, że jest Jego jedyną i bardzo Mu drogą żoną. Ponieważ Pan Kryszna jest atmarama, czyli samowystarczalny, żadna z nich nie była Mu ani droga, ani wroga. Aby sprawić im przyjemność, wszystkie z nich traktował w jednakowy sposób, tak jak doskonały mąż. Kryszna nie potrzebował ani jednej żony. Będąc kobietami, żony Kryszny nie były w stanie zrozumieć Jego pozycji, ani też prawdy o Nim.

Wszystkie księżniczki były wybornie piękne, i każda z nich uległa urokowi oczu Kryszny, które podobne były płatkom lotosu. Każda oczarowana została Jego piękną twarzą, długimi ramionami, szerokimi uszami, ujmującym uśmiechem, zabawną mową i słodkimi słowami. Wszystkie z nich ubierały się bardzo atrakcyjnie, pragnąc przyciągnąć Krysznę pięknem kobiecego ciała. Uśmiechając się i poruszając brwiami, pokazywały swe kobiece wdzięki, wypuszczając w ten oto sposób ostre strzały miłości małżeńskiej, które miały obudzić w Krysznie pożądanie. Jednak nie poruszyły one umysłu Kryszny, ani też nie zdołały obudzić Jego żądzy. Oznacza to, że poza poczęciem dzieci, Krysznę nie łączyły żadne związki seksualne z żadną z Jego licznych żon.

Królowe Dvaraki miały bardzo dużo szczęścia, dostając Pana Krysznę na swego męża i towarzysza, bowiem nie jest On dostępny nawet dla tak wielkich półbogów jak Brahma. Pozostawali oni razem, jako mąż i żona, i Kryszna – jako idealny mąż – traktował je w taki sposób, że w każdej chwili zwiększała się ich transcendentalna rozkosz. Każda żona Kryszny miała setki tysiące służących, lecz gdy Kryszna wchodził do ich pałaców, każda z żon witała Go osobiście. Każda z nich podawała Mu wygodne krzesło i oddawała Mu cześć, używając wszystkich wymaganych do tego parafernaliów. Same obmywały Jego lotosowe stopy, ofiarowywały Mu orzechy betel i masowały Jego nogi, aby w ten sposób uśmierzyć Jego zmęczenie. Wachlowały Go, ofiarowały Mu różnego rodzaju wonne papki z drzewa sandałowego i olejki aromatyczne. Zakładały one girlandy na Jego szyję, czesały Jego włosy, układały Go do snu i pomagały przy kąpieli. Tak więc służyły Mu zawsze i pod każdym względem, a w szczególności, kiedy Kryszna jadł. Każda z nich zawsze zaangażowana była w służbę dla Pana.

Każda z 16 108 królowych Kryszny miała dziesięciu synów. Pierwszych osiem żon Kryszny miało następujących synów. Z Rukmini Kryszna miał dziesięciu synów o imionach: Pradyumna, Carudesna, Sudesna, Carudeha, Sucaru, Carugupta, Bhadracaru, Carucandra, Vicaru oraz Caru. Żaden z nich nie ustępował swemu boskiemu ojcu, Panu Krysznie. Satyabhama miała także dziesięciu synów, a ich imiona są następujące: Bhanu, Subhanu, Svarbhanu, Prabhanu, Bhanuman, Candrabhanu, Brhadbhanu, Atibhanu, Śribhanu i Pratibhanu. Następna królowa, Jambavati, miała dziesięciu synów, którym przewodził Samba. Oto ich imiona: Samba, Sumitra, Purujit, Śatajit, Sahasrajit, Vijaya, Citraketu, Vasuman, Dravida i Kratu. Pan Kryszna darzył szczególnym uczuciem synów Jambavati. Z córką Króla Nagnajita, Satyą, Kryszna miał dziesięciu synów. Oto oni: Vira, Candra, Aśvasena, Citragu, Vegavan, Vrsa, Ama, Śanku, Vasu oraz Kunti. Pomiędzy nimi bardzo potężny był Kunti. Kryszna miał również dziesięciu synów z Kalindi. Oto ich imiona: Śruta, Kavi, Vrsa, Vira, Subahu, Bhadra, Śanti, Darśa, Purnamasa oraz najmłodszy Somaka. Ze Swoją następną żoną, Laksmaną, córką Króla prowincji Madras, miał dziesięciu synów: Praghosa, Gatravan, Simha, Bala, Prabala, Urdhaga, Mahaśakti, Saha, Oja oraz Aparajita. Podobnie jego kolejna żona, Mitravinda, miała również dziesięciu synów: Vrka, Harsa, Anila, Grdhra, Vardhana, Annada, Mahamsa, Pavana, Vahni oraz Ksudhi. Następna żona Kryszny, Bhadra, miała także dziesięciu synów o następujących imionach: Sangramajit, Brhatsena, Śura, Praharana, Arijit, Jaya, Subhadra, Vama, Ayu oraz Satyaka. Oprócz tych ośmiu głównych królowych, Kryszna miał 16 100 żon i każda z nich miała również dziesięciu synów.

Najstarszy syn Rukmini, Pradyumna, już tuż po swoich narodzinach ożeniony został z Mayavati, lecz potem przyjął jeszcze jedną żonę, Rukmavati, córkę swojego wuja, Rukmi. Z Rukmavati Pradyumna miał syna o imieniu Aniruddha. W taki oto sposób rodzina Kryszny – Kryszna i Jego żony, ich synowie, wnukowie, a nawet prawnukowie – liczyła prawie bilion członków.

Rukmi, starszy brat pierwszej żony Kryszny, Rukmini, został pokonany i znieważony w walce z Kryszną, lecz na prośbę Rukmini, darowano mu życie. Od tamtego czasu Rukmi czuł wielki żal do Kryszny i był do Niego bardzo wrogo nastawiony. Pomimo tego jego córka wyszła za syna Kryszny, a jego wnuczka poślubiła wnuka Kryszny, Aniruddhę. Kiedy Maharaja Pariksit usłyszał o tym z ust Śukadevy Goswamiego, był bardzo zdumiony. "Zaskoczony jestem, że Rukmi i Kryszna, którzy byli tak wrogo nastawieni względem siebie, pojednali się poprzez związek małżeński swych potomków." Maharaja Pariksit ciekaw był, jak do tego doszło, i zadał Śukadevie Goswamiemu dalsze pytania. Śukadeva Goswami był doświadczonym yoginem i niczego nie można było przed nim ukryć. Doskonały yogin, taki jak Śukadeva Goswami, potrafi dokładnie widzieć przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. Przed takimi yoginami czy mistykami niczego nie można ukryć. Śukadeva Goswami odpowiedział w następujący sposób na pytania Maharajy Pariksit.


Części tego rozdziału:   1   2

wstecz Indeks rozdziałów dalej
 
  Redakcja     Współpraca     Kontakt     Newsletter     Statystyki  
| |   Ustaw jako stronę startową   |   Poleć nas znajomemu   |
 
 

Copyright 1999-2019 by Vrinda.Net.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt graficzny i wykonanie Dharani Design.

Vrinda.Net.pl
 
Strona startowa Vedanta OnLine Katalog stron WWW