kryszna, kriszna, hare, reinkarnacja, indie, festiwal, ISKCON, vaisnava, wschód, religia, sekta, joga, bóg, budda, jezus, duchowość, yoga, wegatarianizm, portal, taniec indyjski, kamasutra
    wtorek, 19 marca 2019 
    

Vedanta OnLine

Śrila Prabhupad

Bhagavad-gita

Caitanya Caritamrita

Doskonałe pytania doskonałe odpowiedzi

Gita-mahatmya

Kryszna

Mahabharata

Nauki Królowej Kunti

Nektar Instrukcji

Nektar Oddania

Poza narodzinami
i śmiercią


Prabhupad

Prawda i piękno

Reinkarnacja

Śri Iśopanisad

Śrimad Bhagavata Mahatmya

Śrimad Bhagavatam

Tulasi-mahatmya

W obliczu śmierci

W stronę
samopoznania


Wzniesienie się
do świadomości Kryszny


Złoty Avatar

Źródłem życia
jest życie



Sonda
Czym dla Ciebie jest Hare Kryszna?
Niebezpieczną sektą
Przejściową modą z Ameryki
Grupą nieszkodliwych dziwaków
Jedną z wielu religii
Autentyczną ścieżką prowadzącą do Boga
Nie mam zdania

Powered by PHP

Powered by MySQL


Sotiko - Internet dla Ciebie!


Znalazłeś błąd lub niedziałający link? Napisz do webmastera.
Projekty stron WWW


Nauki Królowej Kunti On-line



Kryszna - Źródło wiecznej przyjemności  

Rozdział 65 – Wyzwolenie Paundraki i Króla Kaśi

wstecz Indeks rozdziałów dalej

Części tego rozdziału:   1   2   3

Historia Króla Paundraka jest bardzo ciekawa, bowiem zawsze było wielu drani i głupców, którzy uważali się za Boga. Nawet w obecności Najwyższego Osobowego Boga, Kryszny, znalazł się taki głupiec. Nosił on imię Paundraka i chciał on ogłosić się Bogiem. Kiedy Pan Balarama przebywał poza Vrindavaną, Król Paundraka rządził prowincją Karusa i był on tak głupi i dumny, że wysłał swojego posłańca do Pana Kryszny. Pan Kryszna uznawany jest za Najwyższego Osobowego Boga, lecz Król Paundraka poprzez swojego posłańca rzucił wyzwanie, że to nie Kryszna, lecz Paundraka jest Vasudevą. Obecnie tacy dranie mają wielu zwolenników. Podobnie w tamtych czasach wielu głupców uznało Paundrakę za Najwyższego Osobowego Boga. Nie był on w stanie ocenić swojej pozycji i błędnie sądził, że jest Panem Vasudevą. Tak więc posłaniec oznajmił Krysznie, że ze swej bezprzyczynowej łaski, Król Paundraka, Najwyższy Osobowy Bóg, zszedł na Ziemię, aby wyzwolić wszystkie cierpiące osoby.

Otoczony wieloma innymi głupcami, ten drań Paundraka stwierdził, że jest Vasudevą, Najwyższym Osobowym Bogiem. Takie stwierdzenie jest oczywiście bardzo dziecinne. Kiedy dzieci się bawią, to czasem dziecko, które wybrane zostało na króla, myśli, że jest nim naprawdę. Podobnie wielu głupców okrytych ignorancją ogłasza innego głupca Bogiem, i wtedy taki drań uważa się za Boga – tak jak gdyby Boga można było stworzyć poprzez taką dziecinadę. Myśląc, że jest Najwyższym Panem, Paundraka wysłał swojego posłańca do Dvaraki, aby rzucić wyzwanie Krysznie i Jego pozycji. Posłaniec przybył na zgromadzenie królewskie w pałacu Kryszny w Dvarace i przekazał wiadomość od swego pana. Zawierała ona następujące stwierdzenia.

"Ja jestem jedyną Najwyższym Osobowym Bogiem, Vasudevą. Nikt nie może się ze mną równać. Pojawiłem się jako Król Paundraka ze współczucia dla uwarunkowanych, cierpiących dusz i ze swojej bezprzyczynowej łaski. Pomyłkowo, nie opierając się na żadnym autorytecie, przyjąłeś pozycję Vasudevy, lecz nie powinieneś propagować tej nieprawdziwej idei. Musisz wyrzec się Swojej pozycji. O potomku dynastii Yadu, proszę wyzbądź się wszelkich symboli Vasudevy, które fałszywie przyjąłeś. A po porzuceniu tej pozycji przyjdź do mnie i podporządkuj mi się. Jeżeli w Swej wielkiej zuchwałości nie przejmiesz się moimi słowami, wówczas wyzwę Cię do walki. Zapraszam Cię do walki, w której wszystko zostanie rozstrzygnięte."

Kiedy wszyscy członkowie zgromadzenia królewskiego, a wśród nich Król Ugrasena, usłyszeli wiadomość przesłaną przez Paundrakę, wybuchnęli śmiechem. Następnie Kryszna odpowiedział posłańcowi Paundraki w następujący sposób: "O posłańcu Paundraki, możesz zanieść swemu panu następującą wiadomość ode Mnie: Jest on głupim draniem. Nazywam go tak bez żadnych ogródek i odmawiam wykonania jego poleceń. Nigdy nie pozbędę się symboli Vasudevy, a w szczególności Mojego dysku, którego zamierzam użyć, aby zabić nie tylko Paundrakę, ale i jego zwolenników. Zniszczę Paundrakę i jego głupich zwolenników, którzy tworzą społeczność oszukujących i oszukiwanych. Kiedy zacznę działać, ze wstydu będziesz musiał ukryć swoją twarz, a kiedy Mym dyskiem oddzielę twoją głowę od reszty ciała, natychmiast staniesz się ofiarą sępów, jastrzębi i orłów. Wtedy zamiast bycia dla Mnie schronieniem – jak tego żądałeś – będziesz zdany na łaskę tych nisko urodzonych ptaków. Twoje ciało zostanie rzucone psom, które zjedzą go z wielką przyjemnością."

Posłaniec zaniósł słowa Kryszny swemu panu i Paundraka cierpliwie wysłuchał wszystkich zniewag. Jednocześnie Pan Kryszna, nie zwlekając wiele, wyruszył Swym powozem, aby ukarać tego drania Paundrakę. Ponieważ w tamtych czasach Król Karusy mieszkał ze swym przyjacielem Królem Kaśi w mieście Kaśi, Kryszna otoczył całe miasto Kaśi.

Król Paundraka był wielkim wojownikiem i gdy tylko usłyszał o ataku Kryszny, wyszedł za miasto z dwoma oddziałami aksauhini. Król Kaśi był przyjacielem Króla Paundraki i wspomógł go trzema oddziałami aksauhini. Kiedy obaj królowie stanęli przed Panem Kryszną, Kryszna po raz pierwszy zobaczył Paundrakę twarzą w twarz. Kryszna zobaczył, że Paundrakę zdobiły symbole konchy, dysku, lotosu i maczugi. Trzymał on łuk Śaranga, a na jego piersi znajdowały się insygnia Śrivatsy. Jego szyję zdobił fałszywy klejnot Kaustubha i, naśladując Pana Vasudevę, nosił on girlandę z leśnych kwiatów. Ubrany był w szaty z żółtego jedwabiu, flaga na jego rydwanie miała symbol Garudy, dokładnie imitując w ten sposób flagę Kryszny. Na głowie miał bardzo cenny hełm, a jego kolczyki były bardzo błyszczące. W całości jednak jego ubranie i cały jego makijaż były wielką imitacją. Każdy wiedział, że był niczym aktor na scenie, który w specjalnym makijażu i przebraniu odgrywa rolę Vasudevy. Kiedy Pan Kryszna zobaczył Paundrakę naśladującego Jego postawę i ubiór, to nie mógł powstrzymać się od śmiechu i dlatego roześmiał się z wielką satysfakcją.

Żołnierze Paundraki zaczęli atakować Krysznę różnego rodzaju bronią. Były wśród niej różnego rodzaju trójzęby, maczugi, bosaki, piki, miecze, sztylety i strzały. Kryszna jednakże potrafił przeciwstawić się tym różnym broniom. Zniszczył nie tylko broń, którą Go atakowano, lecz także pokonał żołnierzy i asystentów Paundraki, niszcząc ich niczym ogień, który pod koniec istnienia tego wszechświata spala wszystko na popiół. Słonie, rydwany, konie i piechota strony przeciwnej – wszystko znalazło się w rozsypce, kiedy Kryszna użył Swej broni. Całe pole bitwy pełne było porozrzucanych ciał ludzkich, jak i zwierząt oraz rozbitych rydwanów. Były tam także martwe konie, słonie, osły, wielbłądy oraz ludzie. Choć pole bitwy przypominało arenę tańca Pana Śivy w czasie unicestwienia wszechświata, widząc to, wojownicy Pana Kryszny poczuli się bardzo podbudowani i walczyli z jeszcze większą werwą.


Części tego rozdziału:   1   2   3

wstecz Indeks rozdziałów dalej
 
  Redakcja     Współpraca     Kontakt     Newsletter     Statystyki  
| |   Ustaw jako stronę startową   |   Poleć nas znajomemu   |
 
 

Copyright 1999-2019 by Vrinda.Net.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt graficzny i wykonanie Dharani Design.

Vrinda.Net.pl
 
Strona startowa Vedanta OnLine Katalog stron WWW