kryszna, kriszna, hare, reinkarnacja, indie, festiwal, ISKCON, vaisnava, wschód, religia, sekta, joga, bóg, budda, jezus, duchowość, yoga, wegatarianizm, portal, taniec indyjski, kamasutra
    wtorek, 19 marca 2019 
    

Vedanta OnLine

Śrila Prabhupad

Bhagavad-gita

Caitanya Caritamrita

Doskonałe pytania doskonałe odpowiedzi

Gita-mahatmya

Kryszna

Mahabharata

Nauki Królowej Kunti

Nektar Instrukcji

Nektar Oddania

Poza narodzinami
i śmiercią


Prabhupad

Prawda i piękno

Reinkarnacja

Śri Iśopanisad

Śrimad Bhagavata Mahatmya

Śrimad Bhagavatam

Tulasi-mahatmya

W obliczu śmierci

W stronę
samopoznania


Wzniesienie się
do świadomości Kryszny


Złoty Avatar

Źródłem życia
jest życie



Sonda
Czym dla Ciebie jest Hare Kryszna?
Niebezpieczną sektą
Przejściową modą z Ameryki
Grupą nieszkodliwych dziwaków
Jedną z wielu religii
Autentyczną ścieżką prowadzącą do Boga
Nie mam zdania

Powered by PHP

Powered by MySQL


Sotiko - Internet dla Ciebie!


Znalazłeś błąd lub niedziałający link? Napisz do webmastera.
Bazar Vrinda.Net.pl


Bhagavad-gita On-line



Kryszna - Źródło wiecznej przyjemności  

Rozdział 70 – Pan Kryszna w mieście Indraprastha

wstecz Indeks rozdziałów dalej

Części tego rozdziału:   1   2   3

W obecności wielkiego mędrca Narady i wszystkich innych towarzyszy Pana Kryszny, Uddhava rozważył całą sytuację i przemówił w następujący sposób: "Mój drogi Panie, pozwól mi na wstępie powiedzieć, że wielki mędrzec Narada Muni poprosił Cię, abyś udał się do Hastinapury i tam usatysfakcjonował Swą obecnością Swego kuzyna Yudhisthirę, który przygotowuje się do odprawienia wielkiej ofiary znanej jako Rajasuya. Sądzę, że powinieneś się tam udać Panie i pomóc Królowi w tym wielkim przedsięwzięciu. Chociaż postawienie na pierwszym miejscu zaproszenia od wielkiego mędrca Narady jest rzeczą całkowicie stosowną, to jednak mój Panie, Twoim obowiązkiem jest także udzielenie schronienia podporządkowanym Ci duszom. Oba cele mogą być spełnione, jeśli właściwe zrozumiemy całą sytuację. Jeśli nie pokonamy wszystkich królów, nikt nie będzie mógł odprawić ofiary Rajasuya. Innymi słowy, trzeba zrozumieć, że Król Yudhisthira nie może odprawić tej wielkiej ofiary bez osiągnięcia zwycięstwa nad Królem Jarasandhą. Ofiara Rajasuya może być odprawiona jedynie przez tego, kto pokonał wszystkich swoich przeciwników. Dlatego, aby zrealizować oba cele, najpierw musimy zabić Jarasandhę. Myślę, że jeśli w taki czy inny sposób uda nam się osiągnąć zwycięstwo nad Jarasandhą, wówczas niejako automatycznie zostaną spełnione wszystkie nasze cele. Uwięzieni królowie zostaną uwolnieni, a my będziemy mogli radować się Twoją transcendentalną sławą, która szerzyć się będzie po tym wydarzeniu.

"Lecz Król Jarasandha nie jest zwykłym człowiekiem. Dzięki swej sile równej sile 10 000 słoni, był przeszkodą nawet dla wielkich wojowników. Jeśli więc istnieje ktoś, kto może pokonać tego króla, to jest to nie kto inny, jak tylko Bhimasena, bowiem on również posiada siłę 10 000 słoni. Najlepiej byłoby, aby Bhimasena walczył z nim w pojedynku. Wtedy można by uniknąć niepotrzebnej śmierci wielu żołnierzy. W rzeczywistości pokonanie Jarasandhy razem z jego aksauhini żołnierzy będzie rzeczą niezwykle trudną. Dlatego możemy przyjąć taktykę, która jest bardziej odpowiednia w tej określonej sytuacji. Wiemy, że Król Jarasandha jest bardzo oddany braminom. Jest on bardzo dobroczynnie wobec nich usposobiony i nigdy nie odmawia spełnienia żadnej prośby bramina. Dlatego myślę, że Bhimasena powinien udać się do Jarasandhy w szatach bramina, prosząc o jałmużnę, a następnie osobiście rozpocząć z nim walkę. Aby zapewnić Bhimasenie zwycięstwo, sądzę, że powinieneś mu towarzyszyć Panie. Jeśli walka odbędzie się w Twojej obecności, to pewien jestem, że Bhimasena wyjdzie z niej zwycięsko, bowiem jedynie dzięki Twojej obecności wszystko co niemożliwe staje się możliwe, tak jak Pan Brahma stwarza wszechświat, a Pan Śiva unicestwia go dzięki Twojemu wpływowi.

"W rzeczywistości to Ty stwarzasz i unicestwiasz całą manifestację kosmiczną. Pan Brahma i Pan Śiva są jedynie pozornymi przyczynami. Tworzenie i unicestwienie odbywają się w rzeczywistości za przyczyną niezwykłego czasu, który jest Twym bezosobowym reprezentantem. Wszystko znajduje się pod kontrolą czasu. Jeśli niewidoczny czas może robić tak cudowne rzeczy poprzez Pana Brahmę i Pana Śivę, to czyż Twoja obecność nie pomoże Bhimasenie pokonać Jarasandhy? Mój drogi Panie, kiedy Jarasandha zostanie zabity, wtedy żony uwięzionych królów będą tak radosne, że, wdzięczne za uwolnienie ich mężów, będą śpiewać Twoje chwały. Będą tak szczęśliwe jak gopi, kiedy uwolnione zostały z rąk Śankhasury. Wszyscy wielcy mędrcy, Król słoni, Gajendra, bogini fortuny, Sita, a nawet Twój ojciec i matka, zostali wyzwoleni dzięki Twej bezprzyczynowej łasce. W ten sam sposób także i my zostaliśmy wyzwoleni, dlatego zawsze sławimy Twoje transcendentalne czyny.

"Dlatego sądzę, że jeśli najpierw zabijesz Jarasandhę, to automatycznie rozwiąże to wiele innych problemów. Jeśli chodzi o ofiarę Rajasuya przygotowywaną w Hastinapurze, to odbędzie się ona albo dzięki pobożnym czynom uwięzionych królów, albo z powodu bezbożnych czynów Jarasandhy.

"Mój Panie, wygląda na to, że osobiście będziesz musiał udać się do Hastinapury odprawić tę wielką ofiarę, aby pokonać demonicznych królów, jak Jarasandha i Śiśupala, i oswobodzić królów pobożnych, więzionych przez Jarasandhę. Wielka ofiara zwana Rajasuya powinna odbyć się w tym samym czasie. Biorąc pod uwagę to wszystko, myślę Panie, że powinieneś niezwłocznie udać się do Hastinapury."

Ta rada Uddhavy doceniona została przez wszystkich obecnych tam uczestników zgromadzenia. Każdy uważał, że wizyta Pana Kryszny w Hastinapurze będzie korzystna pod każdym względem. Wielki mędrzec Narada, starsi członkowie dynastii Yadu i Sam Kryszna, Najwyższy Osobowy Bóg, wszyscy poparli Uddhavę. Następnie, poprosiwszy wpierw o pozwolenie Swego ojca Vasudevy i dziadka Ugraseny, Pan Kryszna natychmiast rozkazał Swym sługom, Daruce i Jaitrze, aby przygotowali wszystko co konieczne do podróży do Hastinapury. Gdy wszystko było już gotowe, Pan Kryszna pożegnał się z Panem Balaramą oraz z Ugraseną – królem dynastii Yadu – i po wysłaniu Swych żon z dziećmi i z całym bagażem naprzód, wsiadł do Swego rydwanu, na którym widniała flaga z wizerunkiem Garudy.


Części tego rozdziału:   1   2   3

wstecz Indeks rozdziałów dalej
 
  Redakcja     Współpraca     Kontakt     Newsletter     Statystyki  
| |   Ustaw jako stronę startową   |   Poleć nas znajomemu   |
 
 

Copyright 1999-2019 by Vrinda.Net.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt graficzny i wykonanie Dharani Design.

Vrinda.Net.pl
 
Strona startowa Vedanta OnLine Katalog stron WWW