kryszna, kriszna, hare, reinkarnacja, indie, festiwal, ISKCON, vaisnava, wschód, religia, sekta, joga, bóg, budda, jezus, duchowość, yoga, wegatarianizm, portal, taniec indyjski, kamasutra
    środa, 16 stycznia 2019 
    

Vedanta OnLine

Śrila Prabhupad

Bhagavad-gita

Caitanya Caritamrita

Doskonałe pytania doskonałe odpowiedzi

Gita-mahatmya

Kryszna

Mahabharata

Nauki Królowej Kunti

Nektar Instrukcji

Nektar Oddania

Poza narodzinami
i śmiercią


Prabhupad

Prawda i piękno

Reinkarnacja

Śri Iśopanisad

Śrimad Bhagavata Mahatmya

Śrimad Bhagavatam

Tulasi-mahatmya

W obliczu śmierci

W stronę
samopoznania


Wzniesienie się
do świadomości Kryszny


Złoty Avatar

Źródłem życia
jest życie



Sonda
Czym dla Ciebie jest Hare Kryszna?
Niebezpieczną sektą
Przejściową modą z Ameryki
Grupą nieszkodliwych dziwaków
Jedną z wielu religii
Autentyczną ścieżką prowadzącą do Boga
Nie mam zdania

Powered by PHP

Powered by MySQL


Sotiko - Internet dla Ciebie!


Znalazłeś błąd lub niedziałający link? Napisz do webmastera.
Projekty stron WWW


Gita Mahatmya On-line



Kryszna - Źródło wiecznej przyjemności  

Rozdział 71 – Wyzwolenie Króla Jarasandhy

wstecz Indeks rozdziałów dalej

Części tego rozdziału:   1   2   3   4

W obecności wielu zgromadzonych, pośród których znajdowały się bardzo szanowane osoby, mieszkańcy miasta, przyjaciele, krewni, bramini, ksatriyowie i vaiśyowie, oraz bracia Króla Yudhisthiry, Król zwrócił się do Pana Kryszny w ten sposób: "Mój drogi Panie Kryszno, ofiarę Rajasuya powinien odprawić cesarz i jest to ofiara uważana za najważniejszą spośród wszystkich ofiar. Poprzez tę ofiarę pragnę zadowolić półbogów, którzy są Twymi upełnomocnionymi przedstawicielami w tym materialnym świecie i pragnę, abyś zechciał mi pomóc w tym wielkim przedsięwzięciu, tak aby zostało ono uwieńczone sukcesem. Jeśli chodzi o nas, Pandavów, to nie ma rzeczy, o którą chcielibyśmy prosić półbogów. To, że jesteśmy Twoimi bhaktami, zadowala nas w pełni. W Bhagavad-gicie mówisz: "Osoby zwiedzione przez pragnienia materialne oddają cześć półbogom", lecz nasz cel jest inny. Chcę odprawić tę ofiarę Rajasuya i zaprosić na tę okazję półbogów, aby pokazać im, że nie posiadają oni żadnej mocy niezależnie od Ciebie. Wszyscy są Twymi sługami, a Ty jesteś Najwyższym Osobowym Bogiem. Głupcy o ubogim zasobie wiedzy uważają Cię Panie za zwykłą ludzką istotę. Czasami usiłują doszukać się w Tobie jakichś błędów, a czasem Cię zniesławiają. Dlatego pragnę odprawić tę Rajasuya yajnę. Pragnę zaprosić wszystkich półbogów, poczynając od Pana Brahmy i Pana Śivy, jak i innych wzniosłych przywódców planet niebiańskich. Podczas tego wielkiego zgromadzenia półbogów z różnych części wszechświata, chcę udowodnić Panie, że Ty jesteś Najwyższym Osobowym Bogiem, a każdy jest Twoim sługą.

"Mój drogi Panie, ci którzy nieustannie pozostają w świadomości Kryszny i którzy myślą o Twych lotosowych stopach lub też o Twych butach, z pewnością uwolnieni zostają od wszelkiego zanieczyszczenia tej materialnej egzystencji. Osoby zaangażowane w służbę dla Ciebie w pełnej świadomości Kryszny, ci, którzy medytują o Tobie, lub też składają Ci modlitwy w ofierze, są już duszami oczyszczonymi. Bezustannie zaangażowane w służbę w świadomości Kryszny, osoby takie uwalniają się od cyklu powtarzających się narodzin i śmierci. Nie pragną one nawet uwolnić się z tej materialnej egzystencji czy też cieszyć się materialnym bogactwem. Ich pragnienia zostają spełnione przez czynności w świadomości Kryszny. Jeśli o nas chodzi, to jesteśmy w pełni Ci podporządkowani i dzięki Twej łasce mamy to szczęście, że możemy oglądać Cię osobiście. Dlatego w całkiem naturalny sposób nie pragniemy posiadać materialnych bogactw. Ty jesteś Najwyższym Osobowym Bogiem – taka jest konkluzja mądrości wedyjskiej. Chcę udowodnić ten fakt i pragnę pokazać światu różnicę pomiędzy przyjęciem Ciebie za Najwyższego Osobowego Boga, a uważaniem Ciebie za zwykłą potężną postać historyczną. Pragnę pokazać światu, że doskonałość życia można osiągnąć poprzez przyjęcie schronienia Twoich lotosowych stóp, dokładnie w ten sam sposób, jak wszystkie gałęzie, gałązki, liście i kwiaty całego drzewa można zadowolić poprzez podlewanie korzenia tego drzewa. Tak więc, jeśli ktoś przyjmie świadomość Kryszny, jego życie stanie się pełne, zarówno pod względem materialnym, jak i duchowym.

"Nie oznacza to, że jesteś stronniczy względem osoby świadomej Kryszny i obojętny wobec osoby nieświadomej Kryszny. Jesteś równy wobec wszystkich – tak brzmi Twoje stwierdzenie. Nie możesz faworyzować jednych i nie interesować się drugimi, ponieważ Ty przebywasz w sercu każdego jako Dusza Najwyższa i każdemu przyznajesz należne skutki jego czynności karmicznych. Ty dajesz każdej żywej istocie szansę cieszenia się tym materialnym światem, tak, jak tego ona pragnie. Jako Dusza Najwyższa, przebywasz w ciele razem z żywą istotą, przyznając jej skutki jej własnych czynów, jak i możliwości rozwinięcia służby oddania dla Ciebie poprzez rozwinięcie świadomości Kryszny. Otwarcie stwierdzasz, że powinniśmy podporządkować się Tobie, porzucając wszelkie inne zajęcia, a wówczas zaopiekujesz się nami, uwalniając nas od skutków wszystkich naszych grzechów. Jesteś niczym drzewo pragnień z planet niebiańskich , które spełnia wszelkie pragnienia. Każdy ma prawo osiągnąć najwyższą doskonałość życia, lecz jeśli ktoś nie posiada takiego pragnienia, wtedy przyznajesz mu mniej błogosławieństw i nie jest to wynikiem Twej stronniczości."

Wysłuchawszy Króla Yudhisthiry, Kryszna odpowiedział w następujący sposób: "Mój drogi Królu Yudhisthiro, zabójco wrogów, uosobienie idealnej sprawiedliwości, całkowicie popieram twoją decyzję, aby odprawić ofiarę Rajasuya. Jeśli odprawisz tę wielką ofiarę, twoje imię zapisze się w historii ludzkiej cywilizacji. Mój drogi Królu, pozwól, że cię powiadomię, że takie jest pragnienie wszystkich wielkich mędrców, twoich przodków, półbogów, krewnych i przyjaciół, a także i Moje. Sądzę, że ofiara ta zadowoli każdą żyjącą istotę. Lecz najpierw powinieneś pokonać wszystkich królów świata i zebrać wszystkie parafernalia konieczne do odprawienia tej ofiary. Mój drogi Królu Yudhisthiro, twoi czterej bracia są bezpośrednimi przedstawicielami ważnych półbogów, takich jak Varuna, Indra, etc. (Mówi się, że Bhima narodził się z półboga Varuny, Arjuna z półboga Indry, podczas gdy Król Yudhisthira narodził się z Yamaraja.) Twoi bracia są wielkimi bohaterami, a ty jesteś najbardziej pobożnym i opanowanym królem, dlatego znany jesteś jako Dharmaraja. Swoimi niezwykłymi kwalifikacjami w służbie oddania dla Mnie, wszyscy zdołaliście podbić Moje serce."


Części tego rozdziału:   1   2   3   4

wstecz Indeks rozdziałów dalej
 
  Redakcja     Współpraca     Kontakt     Newsletter     Statystyki  
| |   Ustaw jako stronę startową   |   Poleć nas znajomemu   |
 
 

Copyright 1999-2019 by Vrinda.Net.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt graficzny i wykonanie Dharani Design.

Vrinda.Net.pl
 
Strona startowa Vedanta OnLine Katalog stron WWW