kryszna, kriszna, hare, reinkarnacja, indie, festiwal, ISKCON, vaisnava, wschód, religia, sekta, joga, bóg, budda, jezus, duchowość, yoga, wegatarianizm, portal, taniec indyjski, kamasutra
    środa, 16 stycznia 2019 
    

Vedanta OnLine

Śrila Prabhupad

Bhagavad-gita

Caitanya Caritamrita

Doskonałe pytania doskonałe odpowiedzi

Gita-mahatmya

Kryszna

Mahabharata

Nauki Królowej Kunti

Nektar Instrukcji

Nektar Oddania

Poza narodzinami
i śmiercią


Prabhupad

Prawda i piękno

Reinkarnacja

Śri Iśopanisad

Śrimad Bhagavata Mahatmya

Śrimad Bhagavatam

Tulasi-mahatmya

W obliczu śmierci

W stronę
samopoznania


Wzniesienie się
do świadomości Kryszny


Złoty Avatar

Źródłem życia
jest życie



Sonda
Czym dla Ciebie jest Hare Kryszna?
Niebezpieczną sektą
Przejściową modą z Ameryki
Grupą nieszkodliwych dziwaków
Jedną z wielu religii
Autentyczną ścieżką prowadzącą do Boga
Nie mam zdania

Powered by PHP

Powered by MySQL


Sotiko - Internet dla Ciebie!


Znalazłeś błąd lub niedziałający link? Napisz do webmastera.
Bazar Vrinda.Net.pl


Bhagavad-gita On-line



Kryszna - Źródło wiecznej przyjemności  

Rozdział 73 – Wyzwolenie Śiśupali

wstecz Indeks rozdziałów dalej

Części tego rozdziału:   1   2   3   4

Król Yudhisthira był bardzo szczęśliwy, słysząc szczegóły historii z Jarasandhą i przemówił w ten sposób: "Mój drogi Kryszno, wieczna formo ekstatycznego szczęścia i wiedzy, wszyscy wzniośli półbogowie kierujący sprawami tego materialnego świata, łącznie z Panem Brahmą, Panem Śivą i Królem Indrą, zawsze pragną otrzymywać od Ciebie polecenia, i kiedy mają trochę szczęścia i otrzymują od Ciebie jakieś rozkazy, natychmiast biorą je sobie do serca. O Kryszno, jesteś nieograniczony, i chociaż czasem myślimy, że jesteśmy królami i władcami świata i nadymamy się dumą z powodu naszych małych pozycji, to jednak jesteśmy bardzo ubodzy sercem. Tak naprawdę to powinniśmy zostać przez Ciebie ukarani, lecz jest to cud, że zamiast ukarać nas, tak łaskawie przyjmujesz nasze polecenia i wykonujesz je bezbłędnie. Inni dziwią się bardzo, że możesz odgrywać rolę zwykłej ludzkiej istoty, lecz my rozumiemy, że spełniasz te różne czyny niczym aktor w teatrze. Twoja prawdziwa pozycja jest zawsze wzniosła, tak jak słońce, które zawsze zachowuje taką samą temperaturę, zarówno o wschodzie, jak i o zachodzie. Chociaż my odczuwamy różnicę temperatur wschodzącego i zachodzącego słońca, to jednak temperatura słońca nigdy nie ulega zmianie. Zawsze zachowujesz transcendentalną równowagę i dlatego nie cieszy Cię ani nie niepokoi żaden stan spraw materialnych. Jesteś Najwyższym Brahmanem, Osobą Boga i dla Ciebie nie istnieją krewni. Mój drogi Madhavo, nie ma nikogo, kto mógłby kiedykolwiek Ciebie pokonać. Materialne rozróżnienie typu "To jestem ja", "To jesteś ty", "To jest moje", "To jest twoje", jest w Tobie nieobecne. Takie podziały widoczne są w życiu każdego, nawet u zwierząt, lecz ci, którzy są czystymi bhaktami, wolni są od takich nierzeczywistych rozróżnień. Skoro te podziały nie istnieją u Twoich bhaktów, nie mogą one istnieć w Tobie."

Zadowoliwszy swoją przemową Krysznę, Król Yudhisthira zaczął przygotowywać się do odprawienia ofiary Rajasuya. Zaprosił wszystkich wykwalifikowanych braminów i mędrców i wyznaczył im funkcje kapłanów na arenie ofiarnej. Zaprosił on najlepszych braminów i mędrców. Byli to: Kryszna-dvaipayana Vyasadeva, Bharadvaja, Sumantu, Gautama, Asita, Vasistha, Cyavana, Kanva, Maitreya, Kavasa, Trita, Viśvamitra, Vamadeva, Sumati, Jaimini, Kratu, Paila, Paraśara, Garga, Vaiśampayana, Atharva, Kaśyapa, Dhaumya, Paraśurama, Śukracarya, Asuri, Vitihotra, Madhucchanda, Virasena i Akrtavarna. Oprócz tych braminów i mędrców zaprosił on poważanych starców, takich jak Dronacarya i Bhisma, dziadka Kauravów, Krpacaryę i Dhritarastrę. Zaprosił również wszystkich synów Dhritarastry z Duryodhaną na czele, oraz wielkiego bhaktę Vidurę. Zaproszeni zostali także królowie z różnych stron świata, razem ze swoimi ministrami i sekretarzami, oraz mieszkańcy Hastinapury, wśród których byli uczeni bramini, rycerscy ksatriyowie, zamożni vaiśyowie i wierni śudrowie.

Bramini i mędrcy odpowiedzialni za przebieg ceremonii zbudowali arenę ofiarną, jak zwykle używając do tego celu złotego pługa, i zgodnie z rytuałami Ved, inicjowali oni Króla Yudhisthirę na wykonawcę tej wielkiej ofiary. Wiele, wiele lat temu, kiedy taką ofiarę odprawiał Varuna, wszystkie naczynia, których używano w ceremonii ofiarnej, wykonane były ze złota. Również w ofierze Rajasuya Króla Yudhisthiry wszystkie naczynia były złote.

Pragnąc uczestniczyć w tej wielkiej ofierze odprawianej przez Króla Yudhisthirę, przybyli tam wszyscy wzniośli półbogowie, tacy jak Pan Brahma, Pan Śiva, Król niebios – Indra oraz ich towarzysze, jak również bóstwa przewodnie wyższych systemów planetarnych, takich jak Gandharvaloka, Siddhaloka, Janaloka, Tapoloka, Nagaloka, Yaksaloka, Raksasaloka, Paksiloka i Caranaloka, oraz słynni królowie ze swoimi królowymi. Wszyscy zebrani tam godni szacunku mędrcy, królowie i półbogowie, jednomyślnie stwierdzili, że Król Yudhisthira jest kompetentną osobą, więc może wziąć na siebie odpowiedzialność za odprawienie ofiary Rajasuya. Nie było nikogo, kto byłby innego zdania. Wszyscy z nich doskonale znali pozycję Króla Yudhisthiry. Ponieważ był on wielkim bhaktą Pana Kryszny, żadne przedsięwzięcie nie było dla niego niezwykłe. Uczeni bramini i kapłani zadbali o to, aby ofiara Maharajy Yudhisthiry odbyła się dokładnie w taki sposób, jak ta odprawiana w minionych wiekach przez półboga Varunę. Zgodnie z systemem wedyjskim, kiedykolwiek ma być odprawiana jakaś ofiara, jej uczestnikom podaje się sok z somy. Sok somy to rodzaj życiodajnego napoju. W dniu, w którym dokonano wyciągu soku z rośliny soma, Król Yudhisthira z pełnym szacunkiem przyjął specjalnego kapłana, którego zadaniem było wykrycie wszelkich błędów w zakresie formalności procedury ofiarnej. Mantry wedyjskie muszą być wymawiane prawidłowo i intonowane z odpowiednim akcentem. Jeśli zaangażowani w tym celu kapłani popełniają jakiś błąd, kapłan sprawdzający natychmiast dokonuje poprawek, i w ten sposób odprawianie rytuałów przebiega w doskonały sposób. Jeśli ofiara nie jest odprawiana prawidłowo, wówczas nie przynosi ona pożądanego rezultatu. W tym wieku Kali nie ma takich uczonych braminów czy kapłanów, i dlatego takie ofiary są zabronione. Jedyną ofiarą, którą dla tego wieku polecają śastry, to intonowanie mantry Hare Kryszna.


Części tego rozdziału:   1   2   3   4

wstecz Indeks rozdziałów dalej
 
  Redakcja     Współpraca     Kontakt     Newsletter     Statystyki  
| |   Ustaw jako stronę startową   |   Poleć nas znajomemu   |
 
 

Copyright 1999-2019 by Vrinda.Net.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt graficzny i wykonanie Dharani Design.

Vrinda.Net.pl
 
Strona startowa Vedanta OnLine Katalog stron WWW