  
Sonda |
 |
 |
Znalazłeś błąd lub niedziałający link? Napisz do webmastera.
|
| |
|
APETYT NA AYUR VEDE
Przez żołądek do wiedzy
Na ogół ludzie sądzą, iż są spontaniczni w swych zachowaniach lub też, że sprawują pełną kontrolę nad nimi. Nie zdają sobie jednak sprawy, iż często ich decyzjami kierują pewne reguły związane z typem prakriti, do jakiego należą. Jest to szczególnie widoczne w zwyczajach dotyczących jedzenia. |
|
|
 |
 |
 |
 |
Czytaj |
|
SMAK AYURVEDY
Słodki smak cytryny
Kiedy mówimy o smakach, najczęściej mamy na myśli potrawy lub produkty, które kojarzą nam się z nimi. "Słodkie jak miód"," kwaśne jak ocet"," gorzkie jak piołun" to porównania, które na stałe weszły do potocznego języka. Tymczasem tradycyjne pojęcie smaku różni się od aurvedyjskiego spojrzenia na smaki. Rzeczywisty smak niewiele ma wspólnego z jego źródłem powstaje w ustach podczas kontaktu pożywienia z kubkami smakowymi. |
|
|
 |
 |
 |
 |
Czytaj |
|
CO MÓWI NASZE CIAŁO?
Pokaż mi swe paznokcie, a powiem ci kim jesteś
Ayurveda dysponuje dziesiątkami kryteriów, za pomocą których możemy określić typ naszego ciała, czyli naszą prakriti. Próby określenia swej prakriti warto zacząć od analizy cech zewnętrznych. |
|
|
 |
 |
 |
 |
Czytaj |
|
TWOJA AYURVEDYJSKA NATURA
Prakriti
Aby zrozumieć, czym jest pakriti, musimy bliżej przyjżeć się doszom. Oto ich główne cechy charakterystyczne:
Vata – sucha, zimna, lekka, nieregularna, ruchliwa, rozrzedzona, szorstka
Pitta – gorąca, oleista, lekka, intensywna, płynna, ciekła, cuchnąca
Kapha – ciężka, oleista, zimna, stabilna, gładka, skondensowana, lepka |
|
|
 |
 |
 |
 |
Czytaj |
|
KOLORY NATURY
Ayurveda przeciw rasizmowi
Rasizm zapisał się czarna kartą w historii XX wieku. Jego konsekwencje jeszcze dziś odbijają się echem w niektórych miejscach na Ziemi. Jest to bynajmniej dziwne, iż ideologia tak płytka i oparta na fałszywych założeniach, wciąż jeszcze znajduje swoich zwolenników. Osobie rozsądnej i choćby tylko odrobinę uduchowionej nieprawdopodobnym wydaje się ocenianie inteligencji na podstawie koloru skóry czy przynależności do określonej rasy. |
|
|
 |
 |
 |
 |
Czytaj |
|
TRZY DOSZE
Jak uczynić możliwym niemożliwe?
U podstaw diagnostyki ayurvedyjskiej leży wiedza o trzech doszach, czyli trzech siłach, które wpływają na każdy żywy organizm. Aby opisać, jak wewnętrzne i zewnętrzne siły działają na siebie nawzajem we wszechświecie. |
|
|
 |
 |
 |
 |
Czytaj |
|
DIAGNOSTYKA
Renesans indywidualnej diagnostyki
Każdy z nas chce cieszyć się doskonałym zdrowiem, dlatego kiedy pojawia się najdrobniejsza dolegliwość, naturalną naszą reakcją jest szukanie przyczyny złego samopoczucia. Medycyna konwencjonalna do pewnego stopnia zagłuszyła w nas ten pierwotny instynkt. Obecnie na rynku farmaceutycznym pojawia się coraz więcej tak zwanych „ złotych środków” leków, które, jak wynika z ich opisu, są panaceum ma większość chorób. Niestety równie długa jest lista ich skutków ubocznych. |
|
|
 |
 |
 |
 |
Czytaj |
|
INDYJSKA MEDYCYNA NATURALNA
Skarby Ayurvedy
Vrinda, 26.06.2001 15:35 Mukhara dasi
Aktualizacja 17.04.2002 17:45
Większość historyków medycyny uważa, że Ayurveda to najstarszy na świecie system medycyny naturalnej. Powstał on w Indiach ponad 5 tysięcy lat temu. Ayus oznacza "życie" lub "okres życia" Veda oznacza "wiedzę" lub "naukę", zatem Ayurveda to "nauka o życiu". Jej celem jest uświadomienie, w jaki sposób możemy wpływac na nasze zdrowie, kształtować je i przedłużać. Wedlug Ayurvedy umysł wywiera najgłębszy wpływ na ciało, zatem uwolnienie się od chorób zależy od zmiany świadomości, zrównoważenia jej i przekazania tej równowagi ciału. |
|
|
 |
 |
 |
 |
Czytaj |
| |
|