kryszna, kriszna, hare, reinkarnacja, indie, festiwal, ISKCON, vaisnava, wschód, religia, sekta, joga, bóg, budda, jezus, duchowość, yoga, wegatarianizm, portal, taniec indyjski, kamasutra
    wtorek, 19 lutego 2019 
    

Zdrowie a dusza

Wegetarianizm

Ayur Veda

Vastu Śastra

Yoga

Tai Chi

Homeopatia


Sonda
Czym dla Ciebie jest Hare Kryszna?
Niebezpieczną sektą
Przejściową modą z Ameryki
Grupą nieszkodliwych dziwaków
Jedną z wielu religii
Autentyczną ścieżką prowadzącą do Boga
Nie mam zdania

Powered by PHP

Powered by MySQL


Sotiko - Internet dla Ciebie!


Znalazłeś błąd lub niedziałający link? Napisz do webmastera.
Bazar Vrinda.Net.pl


Podstawowe zasady wykonywania ćwiczeń
Vrinda, 17.08.2001 15:18 — Anna Szwapczyńska

Każda osoba, która chciałaby zacząć ćwiczyć potrzebuje minimum teorii na temat oddychania, pozycji i poruszania się. Bez stosowania tych zasad ćwiczenie Tai Chi poprostu nie ma sensu.

1. ODDYCHANIE
Bardzo istotną rzeczą przy ćwiczeniu Tai Chi jest oddychanie, którego waga przez niektórych uczących jest niestety pomijana. W tym systemie stosowane jest oddychanie taoistyczne zwane także odwrotnym przeponowym. Nie będę go jednak w tej chwili dokładnie opisywać, ponieważ w początkowej fazie ćwiczenia rozprasza ono uwagę i utrudnia relaksację. Oddychanie taoistyczne podczas ćwiczeń powinno być wprowadzane stopniowo i pod okiem instruktora, aby uniknąć błędów i przyzwyczajenia do nich. Przy ćwiczeniach należy oddychać zupełnie swobodnie starając się jednak nie robić przerw między wdechem a wydechem. Tempo oddychania powinno być stopniowo spowalniane na tyle na ile pozwoli Wasz organizm oraz odpowiednio zsynchronizowane z ruchami ciała. Wdechy i wydechy zawsze są zaznaczone przez instruktora w trakcie nauki a po pewnym czasie będziecie sami w stanie sami połączyć ruch z oddechem. Idealnym tempem oddychania w Tai Chi Chuan są cztery cykle oddechowe (jeden cykl tzn.: jeden wdech / jeden wydech) na minutę. Jednak nie można tego osiągnąć w krótkim czasie. Wymaga to bardzo długiego i sumiennego ćwiczenia.

2. POZYCJA
Większość ćwiczeń wstępnych wykonywana jest w pozycji Kai Li Bu tzn.: w pozycji stojącej o stopach równoległych do siebie i rozstawionych na szerokość barków. Należy zwrócić uwagę na to żeby nogi były lekko ugięte w kolanach a ręce – zarówno w stanie spoczynku jak i w ruchu – ugięte w łokciach. Dłonie powinny być rozluźnione i ułożone tak jakby były przyklejone do piłki ręcznej a palce nie powinny łączyć się ze sobą.

3. PORUSZANIE SIĘ
Podczas wykonywania ćwiczeń całe ciało powinno być maksymalnie rozluźnione. Powinny napinać się tylko te mięśnie, które są odpowiedzialne za dany ruch lub pozycję, a napięcie to powinno być możliwie najmniejsze. W każdy ruch powinno być zaangażowane całe ciało. Ruchy powinny być wykonywane płynnie – tak, aby nie było przerw między kolejnymi fazami ruchu. Należy oczywiście pamiętać o odpowiedniej synchronizacji ruchów z oddychaniem, o czym pisaliśmy wcześniej.

To tylko teoria i ćwiczenie dopiero pokazuje trudność zastosowania tych zasad. No cóż, jednak „trening czyni mistrza”!

Wyślij do znajomego Wydrukuj ten tekst Tai Chi góra


proszę o poradę [0]
Monika (10.09.2003, godz. 21:55)

Munio [0]
Boguś (23.01.2003, godz. 11:21)

komentarz [0]
karbi (14.01.2003, godz. 23:16)




Przepraszamy - komentowanie chwilowo niemożliwe
Wprowadzamy zmiany w zasadach komentowania.
Zapraszamy później.


Sentencja
"Wysącz nektar nawet z trucizny. Weź złoto nawet jeśli upadło w nieczystości. Przyjmij mądrość nawet od osoby niskiego rodu. Weź za żonę dziewczynę o wzniosłych cechach, nawet jeśli pochodzi z upadłej rodziny."
Canakya Pandit
(Canakya-niti Śastra, 1.16)
Więcej

Fotoreportaż
review
20.09.2016
Więcej

 
  Redakcja     Współpraca     Kontakt     Newsletter     Statystyki  
| |   Ustaw jako stronę startową   |   Poleć nas znajomemu   |
 
 

Copyright 1999-2019 by Vrinda.Net.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt graficzny i wykonanie Dharani Design.

Vrinda.Net.pl
 
Strona startowa Vedanta OnLine Katalog stron WWW